avatar Ten blog rowerowy prowadzi kbialy2002 z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 194537.50 kilometrów w tym 42759.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.61 km/h i się wcale nie chwalę.

Turysta rowerowy umieszczony w granicach rozsądku. Ważne żeby z wycieczki coś zostało w pamięci...

To nie sztuka pojechać z nami na wycieczkę... Sztuka to przyjść na następną.

Planowane Wyprawy Rowerowe

- Nigdy nie planuj jutra...

______________________

ESR

Stronka Mareckiego

Marecki home

Zaliczone Gminy w Polsce.

Statystyki zbiorcze na stronę

2024 baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy kbialy2002.bikestats.pl

Rower:Kellys

Wąskotorówka na Mierzei Wiślanej cz-7 Sztutowo - Krynica Morska

Sobota, 16 stycznia 2016 · dodano: 16.01.2016 | Komentarze 8

Jeżdżę i jeżdżę byłym traktem naszej kolejki wąskotorowej aż w końcu dojechałem do Sztutowa by stamtąd podążyć leśnym odcinkiem do Krynicy Morskiej.
Powiem krótko to był mój najcięższy odcinek...
Łażenie po lesie, szukanie ścieżek i porównywanie z mapą (a nie zbyt wiele map), znajdowanie jakiś dziwnych kawałków budowli być może należących do byłego torowiska, błądzenie - wielokrotnie wracałem żeby spróbować jeszcze raz itd. itp. kosztowało mnie 5 bitych godziny samego tylko szlaku wąskotorowego.
I najgorsze jest to że tak naprawdę nie znalazłem żadnych dowodów na to że kiedyś tędy właśnie biegła "Słynna Wąskotorówka". Wyczyścili torowisko tak dokładnie, że nawet mrówki miały mrowiska obok torów...
Pomimo tego jestem zadowolony z wyjazdu bo chociaż miałem okazję zobaczyć jaką piękną trasę miała ta kolejka...
Szczęściarze Ci, którzy mogli się nią kiedyś przejechać. Szkoda że już nie istnieje oj wielka szkoda...
Moim zdaniem na tej trasie powinna powstać ścieżka rowerowa do samych piasków... PIĘKNA RZECZ...

Zdjęcia to przede wszystkim las i jakieś kawałki budowli lub dziwne miejsca ale warto zobaczyć gdzie były pstrykane...
TUTAJ SPORO ZDJĘĆ - GPS.

Świetna sprawa wyszła z tej wycieczki ale w kość dostałem równo...  To była jedna z eXtremalnych przepraw terenowych...
Polecam kto tam nie był...

Sztutowo...

To chacina na pewno pamięta wąskotorówkę...

Właśnie tutaj po prawej stronie biegło torowisko...

Okolice przymorza - Kąty Rybackie...

..i dalej... okolice Skowronek...

Jeden z wąwozów czołgowych (zapora) rower leży na końcu torowiska a ono biegło po wiadukcie dalej...

I tak było...

Pomyśleć że kiedyś tędy jechał pociąg...

Takich dziwolągów było dość dużo...

Tędy też biegły tory... teraz na ich drodze stoi jakiś budynek...

A tutaj zdjęcie zrobione dużo wcześniej... Ktoś miał szczęście i sfotografował podkład - ja już niestety nie...

Gdzieś około Przebrna... nad samym Morzem jechała...

Przebrno... Słupek WMG...

Pomyśleć tutaj o ścieżce rowerowej...

...

Kończę na dziś...

.. w okolicy torów...

Do następnej części... Szkoda że sam... ale cóż...

CDN... jeszcze nie koniec szlaku...

kbialy2002
| 12:33 wtorek, 19 stycznia 2016 | linkuj Tak właśnie - Odcinek Sztutowo - Krynica M.(Świeżnica) - Nowa Karczma - likwidacja 1953,,,,
odcinek Malbork - Stare Pole - Jasna... zlikwidowano w 1967r ,,, a reszta odcinków lata 1992 i dalsze... Wszystko poszło w niwecz...
kgrzany
| 07:14 wtorek, 19 stycznia 2016 | linkuj tzn, że te linie zostały zlikwidowane w latach 50-tych ? Myślałem, że to było w 80-tych latach, tak jak na Kujawach.
kbialy2002
| 09:45 poniedziałek, 18 stycznia 2016 | linkuj Ciężko z tymi mapami ponieważ są to lata pięćdziesiąte...
kgrzany
| 07:43 poniedziałek, 18 stycznia 2016 | linkuj Kiedyś były dostępne w necie mapy topograficzne 1:50000 te starsze z lat 7-ch. No ale obserwując twoje podejście do tematu to zapewne je masz. Pozdrawiam i miłych odkryć !!
kbialy2002
| 05:49 poniedziałek, 18 stycznia 2016 | linkuj Dzięki Buczek że ktoś to docenia...
Mam nadzieję że kiedyś coś takiego powstanie byle tylko nie ruszali lasu... a może ją sami wyjeździmy...
Zostało jeszcze Malbork - Stare Pole (Cukrownia) i okoliczne wsie...
A na koniec wisienką na torcie - Krynica M. do Piasków i Granicy...

Darek - Do następnego razu....
Buczek
| 06:49 niedziela, 17 stycznia 2016 | linkuj Fajna, ciekawa wycieczka. Uwielbiam eksplorować pokolejowe relikty [bo tego już inaczej nazwać się nie da]. Też bym się chętnie przyłączył, ale na moich cienkich oponkach pewnie bym więcej prowadził niż jechał.

Fakt, piękna byłaby taka ścieżka na starotorzu. Zwłaszcza, że koszty nie aż tak wielkie. Wykarczować, wyrównać, oznaczyć. W końcu czerwonego asfaltu nikt tam nie oczekuje.

Przejrzałem Twoje zdjęcia z poprzednich wypadów śladem wąskiego toru. Kawał dobrej dokumentacji.

Pozdrawiam
Darecki
| 20:38 sobota, 16 stycznia 2016 | linkuj Kristofer gdybym wiedział, że udajesz się w tamtym kierunku to bym bryknął z Tobą. Miałem małą sprawę do załatwienia w Stegnie, a samemu nie chciało mi się jechać. Sprawę załatwiłem telefonicznie więc wisisz mi jakieś 100 km :-)

Ipla całe szczęście, że Mierzeja obroniła się przed GV :-)
ipla
| 20:25 sobota, 16 stycznia 2016 | linkuj GreenVelo tam powinno być :D

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa chcza