avatar Ten blog rowerowy prowadzi kbialy2002 z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 194441.50 kilometrów w tym 42692.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.61 km/h i się wcale nie chwalę.

Turysta rowerowy umieszczony w granicach rozsądku. Ważne żeby z wycieczki coś zostało w pamięci...

To nie sztuka pojechać z nami na wycieczkę... Sztuka to przyjść na następną.

Planowane Wyprawy Rowerowe

- Nigdy nie planuj jutra...

______________________

ESR

Stronka Mareckiego

Marecki home

Zaliczone Gminy w Polsce.

Statystyki zbiorcze na stronę

2024 baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy kbialy2002.bikestats.pl

Wąskotorówka cz-6 Lichnowy - Lisewo Mal. - Pogorzała Wieś - Kraśniewo - Malbork

Sobota, 9 stycznia 2016 · dodano: 11.01.2016 | Komentarze 3

Tak pomału zbliżam się do końca wypraw po szlaku wąskotorówki (Gdańskiej Kolei Dojazdowej) na naszych Żuławach... Całą przyjemność z jazdy potęgował Roberto, którego udało mi się wyciągnąć na ten szlak... Więc nie byłem sam...
Cz - 6 przebiegała przez szlak południowy tj. Lichnowy - Lichnówki - Dąbrowa Gdańska - Boręty - Lisewo Mal. - Koczewice - Bystrze - bocznica Mątowy Wielkie - Pogorzała - Pogorzała Wieś - bocznica Miłoradz - Kraśniewo - Malbork.
Przebyliśmy kawał świetnej trasy i popatrzyliśmy na to wszystko co zostało po tak wspaniałym zabytku... A mogłaby jeździć do dziś i do dziś cieszyć oko turystom. Kiedyś w 1986r miałem okazję przejechać się z Kałdowa Malborskiego do Sztutowa i do dziś pamiętam każdy szczegół tej wycieczki...
Niestety to było dawno i nieprawda... Może ktoś to kiedyś odbuduje... Pożyjemy zobaczymy...

TUTAJ - Wszystkie zdjęcia, wszystkich 6-ciu części - GPS

A od tego zdjęcia cz - 6...

A to kilka FOT:

Budowa S-ki...

Miejsce Stacji Lichnowy - wąskotorówki - tutaj skończyłem piątą część...

Po lewej stacja Lichnówki a po prawej park wiejski...

Polami do Dąbrowy...

Miejsce stacji Dąbrowa Gdańska - torowisko już nieistniejące.

Tory w Borętach i za Robertem jest miejsce stacji - Boręty.

Z podkładów torowych ktoś wybudował sobie płot...

...

Budynki dworca wąskotorówki - Lisewo Malborskie. Oraz plac z torami rozjazdowymi..

Budynek służący do remontów taboru kolejowego...

Budynek służący do remontów taboru kolejowego... Wnętrze. Widać wyraźnie słupki na których były kiedyś tory.

Plac po stacji Kończewice...

... i dalej w łąki 100 metrów od tego miejsca pył przystanek wąskich torów - Bystrze...

Właśnie tutaj w Mątowach Wielkich była bocznica. Torowisko jak widać leci dalej w pola a potem do m. Pogorzała.

Torowisko przed m. Pogorzała... Resztki jeszcze leżą...

A to już miejsce gdzie była druga bocznica w Miłoradzu...

W Miłoradzu jednak stacji nie było tylko bocznica...

A tutaj widać kolejne tory przechodzące przez drogę ale co nieco zasłonięte asfaltem. Przystanek Pogorzała Wieś.

Miejsce stacji Pogorzała wieś...

Jeden ze słupków Wolnego Miasta Gdańska. Stoi na terenie kościoła w Pogorzałej Wsi...

Nad Nogatem...

A to już ostatni przystanek na dziś - Kraśniewo... Kiedyś tu właśnie był...

... i Kałbdowo Malborskie...

Malbork... Teraz już tylko do Elbląga...

Dzięki Robert za wspólne kręcenie. Mam nadzieję że Ci się podobało... Odkryliśmy kawał dobrej historii i przywróciliśmy kapitalne wspomnienia z lat temu...