avatar Ten blog rowerowy prowadzi kbialy2002 z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 194304.50 kilometrów w tym 42667.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.61 km/h i się wcale nie chwalę.

Turysta rowerowy umieszczony w granicach rozsądku. Ważne żeby z wycieczki coś zostało w pamięci...

To nie sztuka pojechać z nami na wycieczkę... Sztuka to przyjść na następną.

Planowane Wyprawy Rowerowe

- Nigdy nie planuj jutra...

______________________

ESR

Stronka Mareckiego

Marecki home

Zaliczone Gminy w Polsce.

Statystyki zbiorcze na stronę

2024 baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy kbialy2002.bikestats.pl

Ciąg dalszy Wąskotorówki - Dojazdowej. Cz-4

Piątek, 6 listopada 2015 · dodano: 06.11.2015 | Komentarze 1

Po raz kolejny ruszyłem na podbój Szlakiem Kolejki Wąskotorowej i od razu powiem że łatwo nie było. Szukanie i szukanie i jeszcze raz szukanie - gdzie tak naprawdę były postawione dworce kolejowe tego pięknego zabytku...
Szybko doszedłem do wniosku, że najlepiej pytać starszych ludzi, oni doskonale wiedzą gdzie chodzili "na pociąg" by dojechać do miasta czy do pracy.
Tak też robiłem. W każdej niemal wiosce pytałem się kogoś z tubylców  i  Ci doskonale mi pomagali odnaleźć te miejsca.
Już niestety tylko miejsca i może trochę torów, zapuszczone, porośnięte trawą i jarzynami (to znak szczególny). Bo stacji to już niestety nie było...
Właściwie nie odnalazłem żadnego dworca z oznaczeniami i dlatego na zdjęciach jest tylko trawa i porosty...
Ale co najważniejsze byłem i widziałem każde miejsce gdzie jest Dworzec PKP  Wąskotorówki - w pamięci tych ludzi...
Nie raz posłuchałem opowieści o tym jak to kiedyś bywało...

Tutaj wszystkie zdjęcia - GPS. Można zobaczyć gdzie były robione...

Zacząłem od m tuja bo tam ostatnio skończyłem...

Lubiszewo - dworca brak ale widać podwyższenie - gdzieś tutaj był dworzec...

Jest nawet kawałek toru... i droga do wsi...

Lubiszynek II bądź Lubiszewo Mleczarnia... Tak mi opowiadali... mam nadzieje że się zgadza...

Kilka ciekawych miejsc...

i kolejne...

Kolejna stacja - Jeziernik...

A tutaj "perełka" dworzec w Ostaszewie. Pięknie utrzymany i wykoszony... Brak jednak oznakowań...

Znaki kolejowe...

A to już Gniazdowo. Widać pozostałości po torowisku... Pięknie tutaj było...

Te chatki pamiętają - jak to kiedyś bywało...

Droga do Nowej Cerkwi...

Nowa Cerkiew - tutaj była stacja... nic już nie ma...

Podobno im również kościół rąbnęli...

Kawałeczek, ku pamięci...

W tym miejscu, przy rozjeździe na Palczewo też była stacja o nazwie Palczewo...

... w drodze na Pordenowo...

... i stacja wąskotorówki... Pordenowo

Pewien starszy Pan opowiedział mi o tym miejscu wiele ciekawych rzeczy...

Niby takie sobie pole ale jest a raczej była tutaj pętla rozjazdowa w kierunku Lichnów i Nowego Stawu.

Miejsce dworca Lichnowy i budynek stary ale już odnowiony... Kiedyś był na nim napis stacji...

Przez Trępnowy też pędziła wąskotorówka...

Piękna chacinka...

Nowy Staw - kilka obiektów kolejki...

Miejsca prawdopodobnie stacji wąskotorowej... Dokładnie to było tak że wąskotorówkę szybko wyparła kolej szerokotorowa i w Nowym Stawie kolejka dowoziła produkty rolnicze z pól do Cukrowni w nowym Stawie...

... o właśnie w tą bramę...

A to duża PKP...

Ale jedziemy dalej i jesteśmy już w Świerkach - tutaj podobno nie było stacji ale jakieś tory tutaj są, więc myślę że tutaj też się pociąg zatrzymywał...

jest nawet mostek...

i torowisko prowadzące do stacji Lipinka Wieś ale tą stacją zajmiemy się kiedy indziej...

Na tym kończy się cz-4 szlaku Kolejki Wąskotorowej na Mierzei Wiślanej...
Zapraszam na dalsze podróże.... Już niebawem...