avatar Ten blog rowerowy prowadzi kbialy2002 z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 194537.50 kilometrów w tym 42759.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.61 km/h i się wcale nie chwalę.

Turysta rowerowy umieszczony w granicach rozsądku. Ważne żeby z wycieczki coś zostało w pamięci...

To nie sztuka pojechać z nami na wycieczkę... Sztuka to przyjść na następną.

Planowane Wyprawy Rowerowe

- Nigdy nie planuj jutra...

______________________

ESR

Stronka Mareckiego

Marecki home

Zaliczone Gminy w Polsce.

Statystyki zbiorcze na stronę

2024 baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy kbialy2002.bikestats.pl

h km/h:

Miało byc coś na temat kółeczek to - proszę...

Czwartek, 19 lutego 2015 · dodano: 19.02.2015 | Komentarze 4

Otóż kółeczka wykonuje się w bardzo prosty sposób... mówimy tu o kółeczkach opartych na łożyskach maszynowych do przerzutki tylnej dowolnej maści...

1. Kupujemy kółeczka bardzo tanie z tworzywa - są na allegro ogólnie dostępne po 2-3 zł... Razem z kolega Maćkiem kupujemy tego od razu 20 30 sztuk...

a wyglądają mniej więcej tak...:

Są oczywiście kompletne ze śrubkami i podkładkami ale to nam nie potrzebne...

2. W tych kółeczkach wycinamy bądź frezujemy bądź toczymy otwór o wymiarze 18,80 mm pod łożysko o wymiarach 19x7 mm (tak aby ciasno łożysko siedziało w kółeczku). Otwór musi być idealnie równo wytoczony bo inaczej kółko szalej. Tutaj trzeba dać to w ręce fachowca... niestety nie mam kółeczka z dziurą bo już mi się skończyły...

3. Potem kupujemy łożyska wymiarach 19x7x6 (śr zew, śr wew, grubość)

Jak widać jest łożysko i jeszcze są obok dystanse - można je też kupić za kilka groszy lub skorzystać z już posiadanych od poprzednich kółek...

4. Przed wciśnięciem łożysk ja jeszcze dla pewności używam kleju (cyjanopan) celem pewności... ale nie jest to konieczne łożysko i tak trzyma się doskonale...

A to już po wciśnięciu łożyska w kółeczko...

Efekt końcowy...

Kółeczka działają około 5-10 tyś km zależy po jakim terenie się jeździ i w jakim dużym deszczu czy wodzie... mniej więcej zużywa się tak samo jak łożysko i kółeczko jest do wywalenia...